sobota, května 23, 2009

98, 99.........a 100 !!!


Zdravím všechny své pravidelné, i nepravidelné ( to není poznámka k symetrii vašich těl) čtenáře. Dnes bychom pravděpodobně měli oslavovat, protože já i vy jsme přežili celých sto článků na tomto blogu. Původně jsem měl s tímto článkem jiné plány a mělo to být velkolepé dílo, ale zjistil jsem, na velkolepá díla nejsem stavěný a tak bych chtěl tento stý článek věnovat vám, mým čtenářům a poděkovat vám za vaši přízeň a komentáře.

Variace na Vrchlického

Za trochu lásky šel bych světa kraj,
šel s hlavou odkrytou a šel bych bosý,
šel v ledu – ale v duši věčný máj,
šel vichřicí – však slyšel zpívat kosy,
šel pouští – a měl v srdci perly rosy.
Za trochu lásky šel bych světa kraj,
jak ten, co zpívá u dveří a prosí.

(Jaroslav Vrchlický)

Za trochu lásky, jak Vrchlický, šel jsem světa kraj.
Za pár hezkých slov šel bych snad ještě dál.

Přes den tma
a světlo v noci.
Já šel jsem sám
a bez pomoci.

Za trochu lásky šel jsem světa kraj.
Za polibek šel bych snad ještě dál.

Já šel jsem sám.
S tvarem i beztvarý.
Pěkný i nehezký.
S cenou i bez ceny.

Za trochu lásky šel jsem světa kraj.
Za pár dotyků šel bych snad ještě dál.

Rozlitý na všechny strany.
Já byl jsem tam
a hned zas tady.

Za trochu lásky šel jsem světa kraj.
Za to teplo šel bych snad ještě dál.

Já sám ve své samotě.
Šel jsem jak šel bych po mostě.

Za trochu lásky šel jsem světa kraj.
Za to všechno půjdu klidně dál.


PS: Doufám, že se pan Vrchlický neobrací v hrobě.

3 Comments:

Blogger Verudellita said...

Já si nemyslím, že by se měl obracet v hrobě. :-)Mě se to líbí.

6:46 odp.  
Blogger Hervy said...

Tak Pane... To je něco opravdu pěkného! A jako stý článek, je to opravdu krásný :) A asi je to dobře .)

A teď vážně.

Neobrací se .) Spíš je rád, že jeho dílo je zdrojem inspirace a hledání :)

A přeji Ti do další stovky plno námětů, dobrých myšlenek a občas malé odlehčení. A pak Ti toho přeju ještě spoustu, ale to až v dalšim postu .)

10:37 odp.  
Blogger BrokenAngel said...

Děkuji a doufám, že s tím Vrchlickým máte pravdu. Vám přeju hodně trpělivosti s mými články a taky hodně inspirace pro vaše psaní.

6:27 odp.  

Okomentovat

<< Home